7. joulukuuta 2007

"Koirapuistoilua" colleiden tahtiin

Titja kertoo: Otettiin Iiriksen kanssa taas tavanmukaisesti normaalit päivärallit vapaana metsässä kera kepin kun äiskä oli tullut takaisin kotiin ja vienyt meidät ulos. Se oli käynyt taas jossain.. en tiiä missä, mutta kouluksi ne sitä sanoo. Lähti aamulla ja tuli takaisin päivällä.

Tänään mä näin ekaa kertaa ajokoiran läheltä. Me lähdettiin äiskän ja Iiriksen kanssa ihan normaalisti lenkille, nähtiin sitä kaupan lähellä sellanen kulttispentu Sani, joka on mun tosi hyvä ystävä. Mentiin sit sen mukana kaupalle, jossa käveltiin suoraan sellasen tytön luokse jolla oli mukanaan ajokoirauros. Mä en tiennyt miten päin olisin ollut, kun olisin tahtonut tervehtiä sekä omistajaa että sitä ajokkia. Sen nimi oli kuulemma Roki (tai Rocky, en mä tiedä kuin se kirjotetaan). Ootettiin hetki kun Sanin ulkoiluttaja Roosa kävi ostamassa kaupasta jotakin ja lähdettiin sit kävelemään.

Mentiin jollekin ihmeen kentälle, tuli kuultua et se on joku koulun kenttä. Olin ollut siellä ehkä joskus aikaisemminkin, ei voinut muistaa.. Me päästiin Iiriksen kanssa irti ja otettiinkin heti ihan kunnon spurtit siihen alkuun. Mun hihna pääs pidentämään Sanin hihnaa (sitä ei viittitä aina päästää irti kun se karkailee usein, Rokikaan ei päässy irti.. ajokoira.. kai seki ois karannu..) niin että sille tuli enemmän liikkumistilaa. Roki ei oikein innostunut meidän leikeistä, se katseli vaan vierestä. Sanikaan ei ollut ihan täysillä mukana, MUTTA ME COLLIET! Me colliet otettiin sellaista rinkiä siellä ettei tosikaan. Etenkin sitten kun äiskä antoi ekaa kertaa meille kepin niin johan läks. Juostiin ympäri kenttää vuorotellen toisiamme jahdaten, riippu vähän siitä kellä se keppi oli. Lopussa me saatiin onneks Saniakin vähän mukaan tähän keppileikkijuttuun. Roki oli kyllä koko ajan ihan out, mut ehkä noi suomenjuntit on sellasia.

Jossain vaiheessa se Roosa yritti Sania vähän käskyttääkin. Mut eihän se tajunnut.. osannut edes paikoillaan istua vaikka käskettiin. Kyllä mä olisin Iiriksen kanssa ihan hyvin voinut siinä olla ja me yritettiin tunkea siihen viereen suorittamaankin, muttei meidän suorituksia hyväksytty. Oli kuulemma vaan Sanin juttu.. Mut kyl mä sitten pari seuraamista ja jätättävää sekä lyhyen paikallaolon sain näyttää. Kuka on fiksuin, kaunein ja oppinein, häh?! NIIN! MINÄ! Iiriksellekin suotiin rauhassa pari sivulletuloa sillä aikaa kun mä suoritin paikallamakuutani, joskin mua vähän häiritsi se kun äiskä palkkasi vierasta koiraa nakeilla, joiden olisi kuulunut olla MUN.

Sitkun tultiin sisälle.. Äiskä vei meidän suihkuun. Tai aluksi se käski meidän istua ja odottaa, kun se otti itteltään ulkovaatetukset pois ja otti sitten Iiriksen. Iiris meni veskihuoneeseen tosi nätisti, mutta sitten mä aloin kuulla että se mukamas pisti vastaan.. se ei kai hirveesti tykännyt siitä että sitä suihkutettiin suihkualtaassa, kun meidän talon toisen emännänkin piti tulla vähän apuun. Siinä mä istua jökötin yksinäni eteisen lattialla kun oltiin käsketty vaikka veskihuoneen ovi suljettiinkin ettei Iiris ryntää sieltä ulos. Kun Iiriksen vuoro oli mennyt tulin mä, enkä mäkään voi sanoa tykkääväni siitä, mutta kyllä mä nyt aika säyseästi siellä olin.

Ettänii. Tän jälkee saatiiki sitte sitä ruokaa ja päästiin taas nukkumaan. Iiris-täti kyllä nukkuu koko ajan muutenkin kun ollaan sisällä.. Mut sen Rokin mä tahdon kyllä joskus nähdä uudestaan. Sekin kuulemma on käynyt pari kertaa näytelmissä kuten minäkin. Meillä on siis samoja harrastuksia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti