6. joulukuuta 2007

Pauketta!

Titja kertoo: Tän mä aattelin kertoa melko lyhyesti.

Tänään on kuulemma ollut mun äiskän synttärit, se on täyttänyt 16.. himpura kun se on vanha. Mut me mentiin sit joskus iltasella keskustaan päin, otettiin kans Iiris mukaan. Katteltiin siellä sellasia värikkäitä vesiurkuja vähän kauempaa, siellä soi kans joku musiikki. En voinut ymmärtää sitä hommaa eikä kai Iiriskään, me oltas mielummin pistetty leikiks siinä keskenämme.

Sit alko sellanen jännä pauke ja taivaalla välkky jotain erivärisiä jänniä valoja. Niitä oli kai joskus sellasena niinsanottuna uutena vuotenakin, kun mä olin ihan pentu, tai muistelisin ainakin nähneeni. Mä en niihin juuri mitään sanonut, hämmennyin vaan ekasta ja olisin voinut jäädä kattomaankin. Mut Iiris ei tykännyt, se otti ykkösen silmään ja meinasi ihan huutaakin. Rauhottu vasta kun pääsi autoon mun(!) äiskän kera, mä kyllä oisin mielelläni kattellu kunnolla ne välkkyvät valot loppuun kaikessa rauhassa. Iiris ei vaan kestäny sitä.

Mut ei kai se pahoja traumojakaa voinu saada, ku ei se sitä kovin kauaa ees joutunu kuuntelee ennenku pääs sisään autoon. Ja kun päästiin takas kotipihaan ja äiskä vei meidät taas mettään ennen sisällemenoa, se juoks mun kanssa kilpaa ihan kuten ennenki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti